Gildia Cosel

Rzemieślnictwo średniowieczne

Z pracy… do pracy

Szczęśliwie skończyłam pracę nad pierwszą z szerokich krajek. Myślę, że wygląda dość dobrze?
***
Fortunately, I finished work on the first of the wide ribbons. I think it looks pretty good?

Starałam się, żeby odchylenia od obowiązkowych 11 cm nie przekraczały kilku milimetrów i udało mi się. Co prawda przy każdym przeciąganiu wątku nie rozstawałam się z linijką, ale zamierzony efekt został osiągnięty. Teraz jeszcze raz muszę powtórzyć całość (odejmując połamane krosno i „fale”.
By wykonać tę krajkę, pięćset razy musiałam przełożyć każdą z trzydziestu sześciu tabliczek. To tak dla statystyki…
***
I tried to deviations from the minimum 11 cm does not exceed a few millimeters and I succeeded. It is true that every time you drag a thread did not part with a ruler, but the desired effect is achieved. Now, once again I must repeat the whole (minus the broken loom, and „waves”.
To perform this strip, five hundred times I had to turn each of the thirty-six tablets. It’s the statistics …

A to efekt sześciu godzin nakładania osnowy. I to we dwoje. Sama pewnie robiłabym to przez pół doby.
***
And it’s a result of six hours of the imposition of the warp. And the two of us. Alone I’d do it probably for half a day.
Mam nadzieję, że teraz nie zabierze mi to tak dużo czasu, jak to pierwsze…
***
I hope that he will not take me so long as the first …

No comments yet»

Skomentuj

