Gildia Cosel

Rzemieślnictwo średniowieczne

Kręć się, wrzeciono! Spin, the spindle!

Przed świętami i Nowym Rokiem nic nie pisałam, bo miałam sporo pracy: trzeba było przygotować świąteczne potrawy, trochę posprzątać i – najważniejsze – zrobić prezenty dla najbliższych. W planach były szaliczki dla pań i paski dla panów. Niestety, zdążyłam zrobić tylko szaliczki, bo źle wyliczyłam czas, jaki zajmie mi ich tkanie. Zwłaszcza, że w trakcie zabrakło mi włóczki i trzeba było biec po następne motki. Z tego pośpiechu zapomniałam zrobić zdjęcia moim wytworom…

Before the Christmas and New Year’s I wrote nothing, because I had a lot of work: it was necessary to prepare the Christmas food, little clean up, and – most importantly – make gifts for loved ones. The plans were for the ladies scarves and belts for men. Unfortunately, I could only do scarves, because the miscalculation of the time it would take me to their weaving. Especially that during the weaving I ran out of yarn and  I had to run for the next skeins. With the rush I forgot to take pictures of my works…

Teraz za to wzięłam się za wrzeciono i przerabiam czesankę na przędzę. Zauważyłam dość nieciekawą tendencję w swoim wrzecionie: mianowicie, kiedy jest już trochę obciążone, zaczyna samoczynnie odwijać się uprzędziona już nić, przez co narzędzie szybko opada, a często i upada na podłogę. Będę musiała wymyślić jakąś blokadę, by uniknąć tego irytującego zdarzenia.

Now, it took up for the spindle and processed fleece into yarn. I noticed a rather uninteresting trend in its spindle: namely, when it is a little loaded, it starts automatically unroll a thread already spun, so the tool falls quickly and often falls to the floor. I’ll have to come up with a lock, to avoid this annoying event.

A tak wygląda moja własnoręcznie uprzędziona nić:

And here is my own hand spun thread:

Świeżo uprzędziona nić / Freshly spun thread

Świeżo uprzędziona nić / Freshly spun thread

1 komentarz»

  Wszystko i nic wrote @

[…] A na razie przędę zakupioną w lepszych czasach czesankę, czym chwalę się na rzemieślniczym blogu. […]


Skomentuj

